Saturday, January 22, 2011

I'm In Person.

Here're something about me. I'll list the most important one.
I'm a straightforward kind of person. I'll say whatever I want directly. Sorry because sometimes it may hurt your feeling.
I really hate people who like to talk about me at my back because I'm also not one of that kind.
I'm a lady with respect. I'll respect people who respect me.
I'm a sensitive person. I'm simply get hurt.
I'm a kind of person who like to take care of others' feelings. I would like others do the same in return.
I hate people talk shit about a friend of mine.
I'm a kind-hearted person. Know me well and you'll know the truth.
I love my family so damn fucking much.
My attitude and mood changeable due to the time, situation and environment. Be my friend and you'll see that.
I don't like people praising or condemning me because that may make me want to vomit and hurt.
I so damn hate selfish and back-stabber. They look so damn ugly and stupid.
I'm a loyal and faithful person to the boyfriend and bestfriends.
I'm a person who know the real friendship means. And, I hate people who didn't understand what friendship really is.
I'm an understanding person due to understandable facts.
I'm rough kind of person, sometimes.
I love my bestfriends, goodfriends and closefriends even they don't feel the same.
I like to help people when they're in trouble (if Im in a good condition).
I'm not pretty but cute.
I like to cook eventhought I'm not good at it.
I'm not perfect but I love being myself because I think I'm cool and kind enough.

I think this is enough. I'll update some more if I think I've missed them. Thank you for reading.

P/s : Please note what I HATE so that I'll not hurt. ;)

A Lady With Tons Of Guts And Desires.

Chiyoko Dasamik is her name.
She was born in a small world near to Kelantan on 3rd May 1989.
She is a stubborn and quite bad tempered lady but nice.
Be nice to her and she'll be nice to you too.
Hate her?
She'll just smile and said I Love You biatch! <3
She's currently studying in University of Malaya.
Degree Hons. in Faculty of Art and Science Social.
Majoring in East Asian Studies, focus on Japanese Studies.
And minoring in English Studies.
She is taken seriously and engaged to Mohamad Alif Kasah a.k.a Eles.
She like surfing internet and do random things everyday.
Most of all, she likes playing games. ;)

Okay, here's the story.
She is a lady with tons of guts and desires.
She has a lots of desires.
She want to be a lecturer or an officer in future.
Maybe a Nihon-go no Sensei which is a Japanese Language teacher.
Or may be a Japanese Language translator.
She also desire to be a well-known businesswoman.
A businesswoman who will follow the Islamic laws.
She has the guts to accomplish her desires.
One of her way is studying hard and smart to finish her studies in University of Malaya.
She'll continue in Master level or PhD level with a great grades to accomplish her dreams.
She wishes that would be come true one day.
With tons of guts, she's learning a lots of things about her dreams such as the Islamic laws, business and many more. Most of them had been learnt informally with her friends, google and some of her partners.
She got full support from her family and friends.
Because of them, she'll try very hard to make them come true.


With tons of guts and desires, she will be going to do more and more things to achieve her dreams.
She has the guts to be someone in future.
She has the guts to be so daring.
She has the guts to deal with many things.
But, she really needs others' supports so that she'll get more guts to accomplish her dreams.
Wish all her dreams will come true one day.
Good luck Chiyoko Dasamik. ;)

P/s : This was written to gain more guts and supports from others. May Allah bless her and fulfill her dreams. Amin. <3

Perfect Was No One.

Perfect?
No one is perfect.
Now, tomorrow, and forever, there's no one perfect!
Here's the thing.
Everybody makes mistake.
It might be Unconsciously or Consciously.
And babes, nor you neither I could judge people.
I myself ever done many bad things and mistakes.
But, people may change.
We just have to support their desire to change.
Not making them fall or failed.
When you did something like that, it just shows your stupidity.
And might also make that someone change their minds and end up to be just like before.
Babe, you look so damn immature by doing that.
Er, I'd learnt it by my experiences in past.
Dearest, please do not act like you are perfect because you are not even near to that.
Examine yourself first before you can talk about others.
And note this dearest, when you're planning to do bad things to others, it might turn opposite.
That's what you call KARMA. ;)

P/s : I wrote this just for fun and general view only. <3

Truth And No Lies.

Here's the truth.
People are all NOT 100% can be trusted.
Just believe it.
They can make up any story.
Can be trusted or not?
Look at the facts and logicals' factors.
Duhh, some people like making up sad stories to get sympathy or whatsoever.
Poor you.
Let me explain more. ;)
Everyone has their BAD SIDES.
Included me.
We can also call that bad sides the 'something' that the someone don't wanna others to know and keep it as a secret then act like nothing.
Here're some example;
She/he ever done such a bad thing like drug addicts, I could tell you a zillion times that she/he would tell you guys that she/he is/was a drug addicts. (This one was the big one)
She/he ever embarrassed herself/himself by doing something embarrassing. Trust me, they would never tell you bout that unless they trust you. (This one might be the small/simple one)
Do you agree?
Sometimes that someone would lie NOT only because of the big things.
And, sometimes they did it by mistakes.
But, it is still a LIE and can't be trusted.
So, there are no one is 100% can be trusted.
Believe it or not?
Just believe it. ;D

Cerita Cinta Kami.

Saya seorang gadis yang berumur 22 tahun (2011). Dah berpuluh puluh kali mungkin saya jatuh cinta. Bermula dari zaman muda mudi lagi (Sekarang masih muda lagi). Bermula dengan umur 15 tahun, masa itu saya baru lepas menduduki Peperiksaan Menengah Rendah (PMR). Saya berhijrah ke Pasir Gudang, Johor bersama sama dengan ibu saudara saya yang tercinta (Arwah Esah Saleh) dan sepupu saya (Siti Atiyah Hani atau dipanggil Along). Okey, pada masa itu saya sudah memiliki telefon bimbit. Kerana terlalu 'Jakun' atau 'Darat' dalam dialek Kelantan, saya telah menyalahgunakan telefon itu dengan menggatal. Sepupu saya, Along mempunyai kawan baik yang ketika itu berumur 13 tahun. Kawan baik dia ketika itu sudah mempunyai teman lelaki yang berumur 14 tahun. Pada mulanya saya dan sepupu saya membantu kawan baiknya untuk menguji lelaki tersebut. Kami mula berkenalan. Lama kelamaan pengenalan kami bertambah rapat kemudiannya menyebabkan membuat keputusan untuk bersama. Kami mula bercinta. Tidak serius tapi. Macam macam terjadi waktu itu. Kenangan manis dan pahit banyak sekali. Di situ lah bermulanya saya berjinak jinak dengan cinta. Daripada seorang gadis yang tidak tahu apa apa tentang cinta mula belajar tentang cinta. Sehingga kini saya telah mempunyai lebih daripada 10 orang bekas teman lelaki (Banyak sangat sampai tidak dapat dikira). Cinta tidak pernah pergi jauh dari diri saya ini sehingga kini. Tapi, seseorang telah mengubah persepsi 'Cinta' kepada saya. Seseorang yang sangat penting kepada saya saat ini.
Ceritanya bermula di sini ;

Bulan Mac 2010
Dalam akhir bulan Mac 2010, saya berkenalan dengan seorang lelaki melalui laman web sosial Tagged. Lelaki tersebut bernama Mohamad Alif Bin Kasah. Pada mulanya saya melayan dia biasa biasa sahaja sama seperti lelaki lelaki lain. Dia telah meminta Yahoo Messenger (YM) saya untuk bersembang. Saya hanya memberikannya sepertimana apabila lelaki lelaki lain minta. Waktu itu saya tidak merasakan dia mempunyai apa apa keistimewaan atau kelebihan berbanding lelaki lain. Tetapi, hubungan kami bertambah rapat dan baik apabila pada suatu malam yang sangat bosan saya telah bersembang dengannya sehingga ke pagi. Saya hanya melayan dia pada malam itu dan tidak menghiraukan lelaki lelaki lain. Saya berasa sungguh selesa bersembang dengannya. Sedang asyik kami berborak saya dengan gedik dan tanpa segan silu telah mengajak dia menjadi skandal saya (Masa itu saya single dan tiada apa apa ikatan yang serius dengan mana mana lelaki okey?). Sangat mengejutkan bila dia menerima ajakan saya dan kami mula bertukar nombor telefon. Kami berSMS dan bersembang setiap hari. Setelah beberapa hari hubungan kami makin rapat.

01 April 2010
Tiba tiba, pada 1 April 2010, dia telah meluahkan perasaannya kepada saya. Dia mengajak saya untuk menjadi teman wanitanya. Pada mulanya saya agak keberatan kerana kami baru sahaja berkenalan dan saya sudah kurang percaya dengan cinta. Namun begitu, saya menerima ajakannya kerana saya dapat merasakan kejujuran dan ketulusan hatinya. Sehingga kini kami masih lagi berhubungan. Walaupun selalu bergaduh, kami tetap bersama. Dia seorang yang sangat mengerti akan diri saya ini. Dia sangat baik hati kerana menerima diri saya ini seadanya. Tetapi, dia ini sangat kuat cemburu dan suka membebel. Kadang kadang kami bergaduh kerana hal itu. Namun percayalah sayang, saya sangat bahagia dan bertuah kerana memiliki kamu. Kamu telah mengajar saya erti Cinta yang sebenar. Semoga kita kekal hingga ke akhirat sana sayang.

01 April 2010 - 01 Januari 2011, hubungan kita telah berlanjutan selama 9 bulan sayang. Tinggal 3 bulan lagi untuk tiba ke ulang tahun Cinta Kita yang pertama. Saya sangat kasih, sayang, cinta dan rindukan kamu setiap masa sayang. Semakin hari semakin bertambah. Ia tidak akan pernah kurang sayang. ;)

Allah S.W.T. Maha Adil. :)

"Alhamdulillah" - "Alhamdulillah" hanya satu perkataan yang sangat lah senang untuk disebut. Hanya dengan menyebut "Alhamdulillah" sudah mencukupi untuk menandakan kita bersyukur dengan nikmat-Nya. Senang bukan? Wahai kawan kawan, jadikan lah perkataan ini sebagai salah satu perkataan yang seringkali disebut pada setiap hari, nescaya hidup kamu akan lebih diberkati oleh Allah S.W.T.

Manusia - Manusia adalah berbeza dari pelbagai segi walaupun dilahirkan di dunia dan dalam agama yang sama. Ada sesetengah manusia sangat pandai menjaga diri mereka dan mengamalkan amalan yang sihat sepertimana yang disuruh oleh Allah S.W.T. Dan, mereka juga tidak melakukan perkara perkara yang dilarang oleh Allah S.W.T. Tetapi, ada juga sesetengah manusia yang kerap dan seringkali melakukan perkara perkara larangan-Nya. Hal ini demikian kerana mereka tidak diajar dengan baiknya tentang ajaran Agama Islam ini. Ajaran agama sepatutnya diajar sejak kecil lagi supaya pada peringkat dewasa mereka dapat mengikutinya dengan baik dan boleh mengajarnya kepada mereka mereka yang kurang fasih dengannya. Pada masa kini kita dapat lihat generasi muda mahupun tua sudah sangat kurang mengamalkan ajaran ajaran yang dituntut oleh Agama Islam. Sekaranga dapat dilihat bahawa mereka hanya mengejar duniawi semata mata. Amalan untuk bekalan akhirat sudah lama dilupakan. Apabila dikurniakan nikmat, mereka sangat jarang bersyukur kepada-Nya. Kenapa mereka sangat susah untuk bersyukur? "Alhamdulillah" sudah cukup kawan kawan untuk menandakan kita bersyukur dengan kurniaan-Nya. Jadi kawan kawan, jangan lah kita terlalu leka, lalai dan takbur untuk mengucapkan syukur "Alhamdulillah" setiap saat dan ketika. Selagi nyawa dikandung badan, selagi itulah kita perlu mengucapkan syukur walaupun kadang kala kita diduga dengan pelbagai dugaan yang ringan mahupun berat. "Syukur Alhamdulillah".
Syukur Alhamdulillah kita masa hidup saat ini.
Syukur Alhamdulillah kita masa sihat ketika ini.
Syukur Alhamdulillah kita masih mampu tersenyum, ketawa, menangis dan sebagainya.
Syukur Alhamdulillah ke atas semua nikmat-Mu ya Allah. :)
Nikmat - Nikmat diberikan kepada semua umat manusia oleh Allah S.W.T. sebagai balasan kepada mereka mereka yang sering bersyukur dan yang sentiasa ingat kepada-Nya. Nikmat yang diberikan setimpal dengan amalan amalan yang diamalkan oleh setiap mereka. Buat baik dibalas baik. Jadi, jangan lakukan perkara perkara yang dilarang-Nya untuk menerima nikmat nikmat yang hebat dan baik baik belaka.

Dugaan - Dugaan adalah satu balasan yang diberikan oleh Allah S.W.T. kepada semua makhluk-Nya terutama umat manusia. Setiap manusia menerima dugaan yang setimpal dengan apa yang mereka lakukan. Allah memberikan dugaan yang sangat lah berat kepada manusia yang Dia tahu mereka dapat harunginya dan kepada mereka yang leka, lalai dan lupa kepada-Nya. Pada masa kini, manusia seringkali leka dengan keduniaan. Lupa mengamalkan ajaran ajaran Agama yang wajib seperti Solat lima waktu, Zakat, Pergi Haji bagi yang mampu, Puasa di bulan Ramadhan dan sebagainya. Kawan kawan, jika kita tidak mahu ditimpa dan diduga dengan dugaan yang berat, janganlah kita melakukan larang-Nya dan jangan lupa untuk bersyukur dengan nikmat-Nya dan tidak lupa untuk menunaikan segala suruhan-Nya.

Maka, benarlah bahawa Allah S.W.T. Maha Adil. Baik yang kamu buat, baik yang kamu dapat. Begitulah sebaliknya. Jadi, sama sama lah kita renungkan. Yang baik jadikan iktibar. Yang jahat tinggal tinggal kan.

P/s : Post ini adalah untuk renungan bersama. Kalau ada salah dan silap harap dimaafkan. Semoga hidup kita diberkati oleh Allah S.W.T. Amin. :)

Mereka Pembawa Kepada Hari Kehancuran Dunia?

Merujuk kpd tajok note sy kali ni. Inilah adalah bkn faktor utama tetapi ia merupakan salah satu faktor yg kte dpt lihat pd masa kini.

Sy dh lama fikir pasal benda ni. Dulu t'agak2 lah nak tulis then post. Tapi kali ni rase mcm perlu sgt post pasal ni. Hmm. Lepas dengar ceramah2 & bace buku2 Agama ni bnyk sy fikir balik. Tanda2 kiamat dh makin bnyk blh kte lihat skrg. Firstly, sy nk ckp sy TIDAK SEMPURA. Sy pun prnh buat silap. Mcm org2 len jgk. Okey, b'balik kpd tnda2 kiamat tadi. Slh satunya mcm yg kte prnh dga, CINTA KAUM SEJENIS. Perempuan dgn perempuan & lelaki dgn lelaki. Kalau kte lihat skrg mmg amatlah bnyk bnde cmni. Mereka siap tubuhkan group mereka. Hmm. Hari tu Encik Alif ade bce stu buku ttg hal2 Agama then dye cte kt sy. Dlm buku2 ade sebut psl tnda hari kiamat yg CINTA KAUM SEJENIS ni. Ustaz tu ckp, stiap kli mereka melakukan zina/p'setubuhan sesame mereka, tiap kli itu lah langit b'goncang & nk runtuh. Tapi, tiap kali itulah para malaikat menahannya drpd runtuh. Cbe kte bygkn, kalau jumlah mereka mereka ini semakin mningkat & then mereka melakukan zina atau sebagainye stiap hari stiap ketika. Langit akn makin kuat b'goncang bukan? Sampai ble kawan kawan para malaikat dpt menahannya? Hmm. Kawan kawan taw bukan bagaimana kiamat itu? Sy sgt sgt sgt b'harap kaum2 Adam & Hawa yg t'libat dgn perkara ini kembali ke pangkal jalan. Kamu kamu juga takot mati bukan? Jadi, sama sama lah kte b'doa agar Allah S.W.T. bukakan hati mereka & berikan Hidayah kpd mereka utk kembali ke pangkal jalan dan menuju ke jalan yang benar. Amin.

When Love Change To Hate.

Yes, its YOU! I don't think I have to state your name in here right? I used to love you once! But now, I HATE YOU SO MUCH! Do you know why my 'babe'? Let me list them here. Er, I'll short the list. ;D

1) You're the bestest LIAR.
2) You're the goddamn SELFISH.
3) You're the best HYPOCRITE ever.
4) You're so the very best in PRETENDING to be NICE.
5) You like to take ADVANTAGES from others.
6) You don't know how to 'THANK YOU'.
7) You're so LESBIAN.
8) You're a stupid BIGMOUTH.
9) You're so not TRUSTWORTHY 'friend'.
10) You like to talk SHIT.
11) You're a SWEET-TALKER.
12) You have no PRINCIPLES.
13) You're a BIG-TALKER biatch.
14) You're BAD as hell.
15) You're THE WORST 'friend' I ever had.
16) You're UGLY as the beast.
17) You're not EDUCATED.
18) You don't know what the FRIENDSHIP means.
19) You're the stupidest DUMBASS.
20) You're very good at making a SAD FACE (asking SYMPATHY from others which is just a LIE)

There're so much more things I hate about you.But, I don't have much time to list them all. So, here are some of them. Enjoy it BIATCH! ;)

P/s : I wish I would never see or meet you in FUTURE and FOREVER.

Sedih. Itu perasaan saya. ;(

Okey. Klu bab2 tulis note ni msti pasal cite sedeyh. Yelah. Klu hepy tunjok2 kt org org kate blagak pulak kn? Kali ni pasal gado lg. Bkn ngn bf. Bkn jgk ngn kwn2. Kali ni dgn family members sndri. Em, mungkin mmg aku yg slalu SALAH. Tapi, sedar ke korang sume org TAK PERFECT? Aku ni mmg lah buruk prangainye tp bkn 100% buruk. Tp tk taw lah ape korg or dorg nmpk n rase kn? Tiap kli aku wt salah aku owez pk nk brubah. Tanak wt salah lg. Lg2 the same mistakes. Tp kdg2 aku TERbuat. TERbuat tnp sedar. Kdg2 mnde tuh dh jd habit. Ble dh jd habit mcm susah nk tggl kn? Tp bkn aku tk cbe. Lam pape hal. Kadang2 sesorg tuh wt kslhn tuk amek perhatian. Ataupon wt tuh utk bg pngajaran utk sesorg. AKU TAK GALAKKAN KORANG BUAT JAHAT OKEY. Maybe sesetengah org wt slh ats sbb2 t'tentu. Klu wt slh sbb prangai mcm sial tuh mmg tkleh nk wtpe lah. Kau, aku n sume org TAK PERFECT weyh. Mungkin kau tk wt kslhn yg mcm aku wt. Tp mungkin kau ade wt slh len. Hmm. Aku tk pna niat nk burukkn kau atau sape2 tp kau tk pk ke kau mcm slh jgk dlm hal tuh? Aku ni dr kecik dk ikot kerenah kau. Ble kau in a good mood dk sakat2 aku aku relax je wlaupon srabot sbb tanak gado ngn kau. Tp, ble time ko moody mula lah tkleh t'slh sket. Kau sedar tak? 22 taon aku jd adek kau weyh. Kau taw prangai aku, aku taw perangai kau. Sudahlah. Aku nk kau pk je. Kau tuh bkn PERFECT. Aku pon same. Everyone makes mistakes weyh. Cume ape yg kte leh wt skrg try to avoid or change it. Change to be a better person. Sape tanak jd better kan? Kadang2 hal yg kte wt tuh bkn niat nk dtgkn amarah sesape tp just utk puaskn hti or ilangkn saket hati n sewaktu dgnnye. Macam kau jgk kn? Setakat ni saje. Sekian.

Hati Saya Saya Rasa.

Hati saya saket sgt skrg. Yes, hati saya saya yg rase. Korang ape tahu kan? Okey, arini ari ke2 ktorg tk kontek pas gadoh ari2. Salah ke ble saya marah dye tkde masa utk saya? Dlu len. Klu saya tkde dye akn sebok2 kontek n cri saya. Dulu dye slalu ade dgn saya. Wlaupon ktorg b'jaohan dye owez je msj sy. Kadang2 call. Tp skrg sume mcm dh bruba. Dye sebok ngn kwn2 dye. Ngn game dye yg ntah pape. Ignore sy sbb game tuh. Klu time sy wt cmtuh kompem kne bebel kaw2 punye. Hmm, sy rase sgt sunyi ble tkde dye. Dah la pon dh mcm tanak kwn ngn sy. Ade time senang2 n gumbira2 je. Bosan lah mcm tuh. Okey, dah bnyk ari dye dk sebok ngn game dye tuh. Dr ptg smpai maghrib. Pas maghrib blk mndi mkn smyg sume tros kua lg. Lepak at cc men game. Kadang2 sy call pon tkde mase nk borak ngn sy. Dah la ktorg dh almost 2bln tk jmpe. Bayangkan ape pasaan sy ni. Salah ke ble sy rase cmni? Ble sy mrh dye ckp. Tuh hobi dye. Gpon dye bkn kua ngn pompuan len. I know that dye takan kua dgn pompuan len tp sy jgk nk dye ade mase utk sy. Takde kah pasaan rindu dye utk sy? Slalu ckp rindu sgt2 tp lgsg tk nmpk rindu kt celah mane. Hmm. Entah lah. Sedih la sy mcm ni. :'( Sy syg cinta n rindu dye sgt2. Kt hati sy ni just ade dye skrg. Ble kne tggl cmneh mcm2 sy pk taw. Maybe dye dh tanak sy? Dye dh tk syg n cinta sy mcm dlu? Dan, sy ni jenis mudah bosan. I mean, klu dh kne tggl cmneh mula la rase MALAS. Malas nk b'cinta, malas nak amek tahu bagai. Malas! Hmm, sy sgt rindukn dye. Rase sunyi gler2 kt dye. Tp dye mcm tk kesah so takan nk pakse n terhegeh2 kn? Btw, sy hrp dye pk masak2 ape yg dye nk buat in future. About our relationship. Klu dh tkleh diselamatkan sy rase sy n dye ptt say GOODBYE dgn care bek dan damai saje. Pape pon akn jadi kelak sy nk dye happy2 aje. Hope dye pndai pk ape yg betul n salah. :') Em, ni aje kot wt mase neh. Buhbye. :'(

Kawan Atau Lawan?

Okey. 1stly mungkin kau tk pna phm aku. Or mungkin slh aku tk pndai tunjokkn pasaan aku yg SEBENAR bile b'depan dgn kau. Idop kte b'beza latar blakangnye tp still aku tk kesah psl tuh n tetap b'kawan dgn kau. Ouh, mungkin aku yg t'hegeh. Now aku nk cte kt kau. Nak bgtaw kau serba sedikit pasal aku ni dekat kau. MAYBE kau nak tahu lah. Aku ni jenis SETIAKAWAN okey! Easy to trust some people. Bile aku dh ckp kau kwn n anggp kau kawan aku akn pertahankan. Ia berkait jgk dgn HEART FEELING hokey! Okay. Mybe im not a trustworthy person. Btw, YES! NOBODY'S PERFECT! NOT ME AND EVEN YOU! Bile kau cite kt aku kau tk ske org tuh n tk ske org neh. Okey. Aku leh trime cte kau. Tapi ble kau ttp kwn ngn org yg kau ckp kau tk ske tuh aku mcm sedih and trase jgk lah. Kau ckp tk ske kwn ngn dorg tp kau IGNORE aku sbb dorg. Tau ape aku pk time tuh? Aku pk, mybe kau lbh TAK SUKA kan aku b'banding dorg. Kau yg wt aku t'pk mcm tuh. Tp tkpe. Mybe aku sndri yg slh sbb pk negatif. And mybe aku yg TAK PANDAI berkawan. Dorg tuh kwn kau dr zmn skola dlu lg. Aku ni ntah sape lah kan. Maybe sbb t'lampau percaye ngn kate2 kau yg kau pna ckp kau SAYANG and SUKA kwn ngn aku buat aku perasan sorang2. Boleh aku taw ape erti kwn bg kau? Slh ke ble aku trase dgn KAWAN yang aku sayang and TRUST. Hmm. Mungkin p'sahabatan kte stakat ni aje. Aku redha n aku give up. Sekarang aku mintak kau pk lah sndri. :)

P/s : Sesape yg trase lbh2 tuh sorry lah ye. Mungkin kau yang aku mksdkn n mungkin tidak. Bai. <3

Tagline kali ini "Sharing is Caring" ;)

Malam ni aku dok lepak,
Venue : Ijat's h0use
Sdg m'on9 kn diri, tnpe cik deb0x kusgt merindu kn die itu pun.
Suddenly t'pk mse dlu2 time aku n die mule b'knlnon last march 2010die tu gedik, siyesly.
Aku mmg swear mnympah ngn gals yg gedik.
Tp die c0mel so aku lyn la saje2.
Xniat p0n nak ade pape.
Die p0n taw ni c0z aku da salu st0ry sal ni kt die.
Layan pnye layan t'dpt la no tp0n die.
Mule nye nk jd scandal je.
C0z die ade pkwe time tu.
Lame2 tu kt0rg jd srasi.
Bez je b0rak, msg2 ngn diecz die tu sp0ting, otak gile2.
Plus, die c0mel sgt
Manje
Baek
Peramah
Kuat maj0k
Otak s0t
N mcm2 lah.
C0mel2 die tu xblgak cm certain ppl yg dah agp diri t'lalu agung utk m'blgak kn diri mereke nye itu.n
Nk d jd kn cite, aku t'syg die, die p0n t'syg aku dah time tu,agk nye lah..
So aku ajk die kapel.
Epy je time tu.
Dpt rase da syg n myyg afta a peri0d of time.
Pastu, kire2 awl bln may kt0rg jmpe,celebrated our bday.
Epy sgt.
M0st epiest days ever.
Tlalu manis, byk sgt pkare epy time tu.
Hanye kami yg benar2 tahu ape yg t'jd,mrasai kebahagian itu.
Will never f0rget,swear i w0nt.
Tp pastu kt0rg bja0han smule,die sem break blek kelantan,aku blek k0lej.
Bt0l2 sdey bile bja0han.
Straight je asik t'mimpi2 kn die.
Rindu je la yg d rase.
Sgt sgt sgt sgt sgt.
One day tu die ade mslh,b'sedey cz mek ksyn die mnggl.
Aku sdey je tgk die lam keadaan tuasik nges ble cite sal mek die.
Then tmbh pulak 1 kejadian d mane aku xsgje t'curang kt die.
Tah ape aku pk time tu,aku t'gtl ngn pmpn len,otk nakal aku tlh m'buat aku scare tdk sedar t'curang jap.
Die maj0k ble taw, c0z aku anta msg kt die,bkn pmpn tu.
Aku rase b0doh sgt.aku da rumit kn keadaan die yg sdg b'sdey time tu
Syg aku wat aku rase diri sndiri b0doh sb0do umat.
Aku xt'pk nk wt die nges, xpena pk cm2.aku jmpe die,cz xsgup nk ilang die.
Aku taw sgt k'kecewaan die time tu.
Hmm..lps b'brape lame kt0rg da ok sket.
Tp xsmesre b4.
I felt it.
Tp aku sgt m'cintai die.
Tlalu m'cintai die.
Aku taw die syg n cinte aku.
Byk sgt bnde blaku aftaward.
Kt0rg salu gad0.
Pkare kcik p0n da nk bgad0.
Tp aku tetap syg n cinte die smpai mati.
And mlm ni aku t'pk smule ape yg silap nye.die salu kate aku da bruba.
Aku igt aku bruba cz syg aku da mkin btmbh kat die,cemburu aku mkin ari mkin m'nebal.
Tp tu bkn fakt0r utame.
N0w bwu aku taw sbenar2 nye ape yg m'buat aku bruba.
Aku da taw dah.
Tp syg,trust me syg n cinte aku xpna nk b'kurang.
Aku xtw tuat least aku taw yg aku akn b'usehe utk m'jge syg aku ni spye xkn pena b'kurang.
Aku akn jge hubungan kite ni smpai bile bile bile p0n.
Aku janji da kn akn jage hubungan ni.
Aku janji da kn utk tdk tlalu cemburu bute.
Aku janji da kn yg aku xkan curang kat kau lg.
Aku owez igt 3 janji ni.
Aku akn try m'jd yg t'bek utk kau,my only cinte,cik Nurul Hidayah Yahya.
Aku da set lam otak,bile kau bg0n tid0 nti,aku akn wat kite epy2 cm dlu.
Aku akn refresh blek diri aku,refresh lek hubungan ni.
Supaye cinte kite always segar, lbey segar dr ikan kembung yg baru sangk0t kat jala.
Aku xtaw ku b0le wat ke x,tp akn ku cube.
Sesungguh nye,aku sgt m'hargai kau cik Nurul Hidayah Yahya.

P/s : Aku xdpt tido cz aku sgt pk kan kau skng ni.

Pengarang Asal ; Mohamad Alif Bin Kasah a.k.a Antu Gigi.
Komen Penerima (Saya ; Nurul Hidayah Binti Yahya) ; Agak bangga lah. Dan merasakan sedikit keromantikannye itu pon. Hehe. ;D

Bila awak yang terpenting. Saya perlukan awak. :'(

Saya sangat sangat frust sekarang. Sedih sangat ngan situasi saya sekarang. Ya Allah Ya Tuhanku, ujian-Mu ini sangat berat untuk aku tempuhi. Tapi nyata sudah itu salah ku jua. Aku telah lalai dengan pelbagai benda yang tidak penting. Aku tak bersyukur dengan hidup yang selesa dan bahagia yang telah Kau berikan. Aku terlalu angkuh. Angkuh dengan-Mu. Aku terlupa tentang-Mu. Ya Allah, aku sangat kesal tapi aku seperti hilang arah. Tidak tahu apa patut aku buat. Berilah Hidayah-Mu untukku. Tunjukkan aku jalan yang benar. Aku ingin bahagia seperti mereka. Mereka yang diredhai-Mu. Aku pernah bertemu dengan dia yang boleh bahagiakan aku tapi aku angkuh. Angkuh dengan kasih sayang yang diberikannya. Dia sudah banyak bersabar dengan aku tapi aku sangat sangat angkuh dan egois. Aku perlu dia. Dia sudah banyak ubah aku. Ya Allah, aku tidak perlu orang lain selain dia. Aku cinta dia. Kasih dan sayang sangat dekat dia. :'( Em, Umi aku pulak macam dah tak nak aku. Nak aku pergi dari hidup dia. Tahu kah dia aku jugak derita di sini? Study? Ataupun cari duit? Semua orang tahu duit sangat sangat penting pada masa kini. Aku sudah sangat sangat berjimat sekarang. Mungkin ada salahku di mana mana tapi aku sudah cuba berubah jadi baik. Papa pulak dah okey tapi still macam ada amarah kat aku dan aku pun dah jadi segan dengan dia. Hmm. Rindunya aku dekat mereka berdua tapi aku tak rasa aku boleh menatap muka mereka lagi. Air mata. Cuma air mata yang menemani aku sekarang. Ya, mungkin kamu kamu tidak percaya dengan penderitaan aku ini. Aku memang boleh tersenyum dan tergelak bila dengan kamu. Tapi, tahukah engkau isi hati aku? Tahu kah kamu kamu aku di sini sangat menderita dan sedih sekali. Kawan? Di mana mereka tatkala ini? Aku perlukan mereka. Tapi, aku perlu terima hakikatnya. Mereka ada hidup mereka sendiri. Mungkin mereka ada masalah mereka sendiri. Ataupun mereka sedang berbahagia. Hidup kita berbeza kawan. Ada yang baik dengan aku saat ini tapi aku merasakan bukan mereka yang aku inginkan saat ini. Walaubagaimanapun, terima kasih buat mereka yang masih ambil berat tentang aku. Hmm. Umi... Besar sangatkah salah orang kali ini? Tidak bolehkah Umi maafkan? Umi tahu tak orang ni sorang yang lemah? Mulut orang mungkin boleh berkata orang boleh hidup sendiri. Cuba berdikari kononnya. Tapi tahukah Umi ini sangat susah untuk orang? Dan ini bukan masanya lagi. Orang masih anak Umi. Anak Umi yang manja dan masih memerlukan Umi. Perlukan Umi untuk mengajar orang erti hidup sebenarnya. Orang mungkin pernah lalai dan kecewakan Umi tapi sudah tidak adakah kasih sayang Umi untuk orang? Hmm. Hidup orang terumbang ambing sangat sekarang. Hmm. Aku sangat sangat kesal dan sedih dengan apa yang terjadi sekarang. Alangkah bagus kalau aku pergi buat selama lamanya? Mungkin itu yang terbaik? Kamu kamu mungkin akan lebih bahagia kalau aku sudah tiada. Tapi, aku masih Islam. Islam mengharamkan semua ni. Haram doakan diri untuk pergi lebih awal dari yang telah ditetapkan. Ya Allah, panjangkan lah umur mereka mereka yang aku sayang supaya mereka masih boleh mengajar aku erti hidup yang sebenar. Aku amat amat memerlukan mereka. Amin... Sekarang aku cuba bersabar dan bertahan dengan ujian-Mu ini. Semoga aku dapat tempuhinya.

Berita Hari Ini. (19/09/2010)

Bermula dr pg td dlm kul7 lbh aku siap2 packing brg n nk grak p terminal bas. Aku blk KL pg neh. Bas sepatutnye b'tolak kul9.30 tp di postpone smpai kul10 tp dlm kul10 bas tk jgk dtg. Dlm kul10 lbh br bas dtg. Bas grak dlm kul10 lbh almost 11. Mmg menyampah gler aku time tuh. Err.. Maklum lah. Bas Tambahan. Huhu. Dlm p'jlnn yg gle gle lme tuh aku ketiduran lg2 aku tk b'msj sgt dgn Cinta Hati aku mse tuh sbb aku pon taw dye pnt tk cukop tdo. :) Dlm kul2 lbh rsenye ktorg stop kt Merapuh utk makan n smbhyg (bg yg blh smbhyg la). Aku tk makan sbb aku tkot prot aku meragam lg lg p'jlnn msh lme. Hukhuk. Aku dk je sorang sorang. Termenung. Cbe gnggu Cinta Hati aku tp tkde respon. Dye tido mati berkeras. Hukhuk. Dlm kul3 bas menyambungkn p'jlnn. Oleh krn bas itu sdh agk lme, mslh mula timbul apabila bas mau nek bukit. Amat lah seksa. Aku rse nk je p trun bas pstu tolak dr blkg. Seksa derr. :P Lps pd jln b'bukit2 br la aku rse bas tuh b'grak dgn oke. Hehe. Yg lg mngasyikkn, drebar bas psg dvd utk ktorg tonton. At 1st cte The Master Legend kot then cite Senario The Movie. Blh la jgk m'hilangkn kebosanan ktorg neh. Hukhuk. Dlm kul7.20 ktorg smpai kt Hentian Putra. Dgn tdk melengahkn mse, aku pon b'kejar2 nk cri teksi nk blk UM pstu jmpe la sorg pakcik yg drive PREBEK. Aku dan 2 orang lg pompuan nek prebek pakcik tuh. Aku tbe kt kolej aku dlm kul8 lbh. Dlm p'jlnn tuh Umi aku call then mrh2 aku (em, ade la kesnye) tp mcm tk best ckp dlm prebek tuh. Umi aku suh aku call dye blk ble dh smpai kt kolej aku. Dh smpai kt kolej aku tuh aku call lah Umi aku. Dye mrh mrh mrh aku smpai aku nek tension. Sedeyh pon ade. Hmm. :( Start pd tuh aku mood aku tros hilang. Yg plg bengong aku dh lakukan stu kslhn yg bsr bg aku. Aku dgn sng2 p msj kt Cinta Hati aku, aku ckp aku nk putus ngn dye. Jht gler aku. Tp aku jz pk nk dye hepy. Tanak dye m'hrp kt pompuan cm aku. Pompuan jht mcm ni. Aku nk dye dpt pompuan yg btol2 layak ngn dri dye. Klu ikotkn hti aku mmg tanak lepaskn dye. Nk dye jd milik aku je tp ble aku pk2 aku rse tuh cre t'bek utk ktorg. Aku jht. Aku dh wt dye sedeyh n kecewa ngn aku. Bkn stkt dye, family aku pon dh kecewa kot dgn aku especialy Umi n Papa aku. Sedeyh sgt. Tension n stress tros dtg kt aku. Aku dh jd tkde slera pdhal prot aku lapa sgt sgt. Aku tk rse nk jmpe spe spe pon. Aku rse nk stop blaja n lri dr sume org. Dh tanak sshkn or kecewakn org lg. Aku pon sedeyh ngn prangai aku ni tp aku wt pape pon b'sebab cme kdg2 aku tkleh explain ape sbb nye. :'( Hmm. Aku jnji ngn kakak aku nk p amek motor aku yg aku tggl kt umah kakak aku before raye ari2. Smbil2 tggu kakak aku dtg amek aku utk p amek motor, aku rht rht kjp. Smbl pk btol ke tindakan aku kt Cinta Hati n family aku tuh. Aku frust ngn diri aku. Tiap kli aku stress or tension otak aku tros tkleh b'fungsi ngn bek. Mcm2 leh jd time tuh. Dlm kul10 lbh kakak aku smpai then ktorg grak p umah dye. Sesampainye ktorg kt sne, aku tros amek sume sume brg aku then p kt motor utk tolak blk um. Tkot lah lwt smpai kt kolej. Sorg2 pulak tuh. Yg membengangkn aku lg time tuh, lock yg aku gne utk lock motor aku wt hal. Tkleh bkk. Aku cbe cbe smpai kul11 lbh tp tk dpt2. Aku tkot sgt. Sorg sorg je mse tuh. Aku jz pk, klu Cinta Hati aku ade time tuh kn bgos. Leh tolong aku. Huhu. :'( Aku msj kakak aku dye tk reply. Aku call dye tk jwb. Tkot sgt. Dh menangis aku time tuh. Pastu aku cbe cbe lg n akhirnye dpt bkk jgk binatang tuh. N time tuh jgk kakak aku call tnye psl tuh then aku jz ckp dh oke dh. Satu lg masalah timbul ble aku tk dpt kua kn motor aku dr parking n aku tkleh start enjin motor aku tuh. Mse tuh aku sorang sorang. Jantan rmai lepak kt tmpt tuh. Aku tkot sgt. Tp aku cbe kuatkn dri aku yg mmg dh tk b'daya sbb lapa n penat start enjin motor tuh. Berkali kali aku cbe smpai one part aku tk thn n menangis lg. Jantan jantan babi tuh gelakkn aku. Bodoh. Bknnye nk dtg tolong aku. Huhu. :( Dh b'puloh puloh kli aku cbe br lah dpt start enjin motor aku tuh. Tmbh lg stu bnde yg membengangkn aku ble lampu motor mati. Tk bernyala. Mula la aku panik. Tp nsb bek krn lampu ats boleh gne. Huhu. Tanpa berlengah aku pon b'tolak blk ngn motor tuh. Tension aku b'tmbh apabile aku tk bape ingt jln blk um. Bodoh gle rse. Aku dh jd pening pening tp aku tk stop mn2 sbb aku tkot. So, aku troskn jgk p'jlnn aku tuh. Dlm p'jlnn yg memakan mse dlm 30-45 minit tuh, 3 kali aku almost excident sbb aku b'khayal n dh mngantok. Huhu. Tp nsb menyebelahi aku lg ble aku slmt smpai ke um. N now, aku lapa sgt sgt. Ajk kwn aku p tmn aku mkn tp dye tk dpt tmn sbb dh nk tdo. Knp org len senang utk jg SELFISH? Knp tidak aku? Huhu. Tp tkpe, aku cbe gak b'thn. Esk jela aku mkn. Tu pon klu aku ade slera. Huhu. Skrg aku pk nk p mndi n segarkn dri. Pk blk tindakan tindakan aku before this. Huhu. Cinta, I miss you. Im so sorry baby. :( Em,okeylah. Ini sahaja berita utk hari ini. Jumpa lagi lain kali.

Today's horoscope! (1st August 2010)

Taurus (Apr 20 - May 20)[?]

The Bottom Line
This new attitude of your is pumping up your reputation -- and you sex appeal.
In Detail

Secrets are all around you, seemingly at every turn now -- but you're not really liking it all that much. You're more the straightforward type -- the truth, the whole truth and nothing but the truth is what you need. Of course, gossip has never really been your thing, since it's way too easy for it to spiral into mistruth. Someone comes to you with a huge secret they need to whisper in your ear now, but don't fear. Let them know that they should try the next desk over.

Its really true! =.="

Dady Cinta Hati Saya - Mohamad Alif Kasah~~~

Dady Dady Dady!
Mumy mntk sorry!
Mumy jaat!
Mumy bengong!
Mumy da wt dady bengang n frust ngn mumy.
Dady, im so sorry..
Dady kne taw perkara sbnr..

1st# Ka tgh hri td Abg Yie dtg? Mumy nk gtaw Dady time2 tp Mumy tkot Mumy nanges. Mumy tanak nanges taw. Dady taw kn Mumy tk oke ngn Abg Yie. 4 ur info, Mumy sngaje je mntk motor dr dye sbb Mumy nk try ckp ngn dye. Dh b'taon ktorg tk ckp. Mumy nk ckp ngn dye. Nk baek2 ngn dye b4 dye kawen. Tp Mumy sedeyh sgt. Sjk otw lg tunang dye yg dk kontek Mumy. Call Mumy tnye itu ini. Mumy sbr lg. Thn je rse sdeyh ni. Pstu dorg smpai kt kolej Mumy, Mumy ingt Mumy leh la ckp ngn dye tp dye dk jaoh2. Tk tgok Mumy pon. Snyom or ckp apatah lg. Sedeyh taw. Mumy expect mnde len. Mumy nk sgt ckp ngn dye n bek2 ngn dye. Mse bg knci motor pon tunang dye je ckp dr stat smpai abes. N Dady taw kn ktorg jmpe tk smpai 5 minit? It hurts me a lot dady. Dady takan taw cmne pasaan Mumy. Mumy sedeyh sgt tp Mumy cbe wt oke je. ckp ngn Dady ok2. Mumy nk gtaw dady tp Mumy tanak nanges.

2nd# Pastu Dady majok Mumy tanak gtaw npe Mumy sedeyh. Dady call2 Mumy tk jwb.. Mumy dh tk dpt thn mse2. Mumy ngh nanges.. Dk dga lgu sdeyh.. Mumy dh tanak Dady dga Mumy nanges.. Mumy nk Dady hepy je ngn Mumy.. Nk Dady dga gelak tawa je.. Tanak emo2 thing.. Tp slh Mumy sbb wt Dady cmtu kn? Opkos la Dady t'tnye2 npe kn? Mumy owez pk pndek tp Dady syezly Mumy tanak Dady dga Mumy nanges. Tanak nnti Mumy ckp ngn Dady n Mumy cte2 kt Dady wt Mumy mkin nanges. Mumy tanak...

3rd# Mumy kua ngn dak laki tuh.. At da 1st place mmg Mumy slh sbb kua ngn dye. Mumy taw Dady tk ske Mumy kua ngn laki.. Tp Mumy kua ngn dye jz nk cheer up myself. Mumy ngh sdeyh mse2.. Dady lak majok.. Tkde spe2 ngn Mumy kcuali dye.. Dats y Mumy ajk dye kua.. N 2 sume wt Dady slh phm... Mumy t'pkse tpu Dady sbb tanak Dady mrh tp lst2 Mumy gtaw gak kn yg sbetulnye? Dady still mrh.. Then Mumy jd bengang. N mula la kua p'kataan2 yg tk oke such as "brek up"... Mumy actually tk taw nk ckp ape tyme tuh... Nk mrh sbb Dady tk taw pape sal Mumy tp sbnrnye Mumy nk mrh ngn dri Mumy gak coz sggp tipu dady n Mumy yg bodoh tk gtaw Dady at da 1st place kn?

Dady Dady Dady..
Mumy mntk maaf..
Mumy tanak kte brek..
Mumy tanak ilang dady..
Mumy nk Dady je..
I love you so much dady!!
Sgt sgt sgt mncintai dady..
Pls maafkn mumy.. ='(

Just For You Mohd. Yusairi Yahya.

Enrique Iglesias - Do You Know?

Do you know
Do you know

Do you know what it feels like loving someone that’s in a rush to throw you away.
Do you know what it feels like to be the last one to know the lock on the door has changed.

If birds flying south is a sign of changes
At least you can predict this every year.
Love, you never know the minute it ends suddenly
I can’t get it to speak
Maybe finding all the things it took to save us
I could fix the pain that bleeds inside of me
Look in your eyes to see something about me
I’m standing on the edge and I don’t know what else to give.

Do you know what it feels like loving someone that’s in a rush to throw you away.
Do you know what it feels like to be the last one to know the lock on the door has changed.

How can I love you How can I love you How can I love you How can I love you . . . .

If you just don’t talk to me, babe.

I flow through my act
The question is she needed
And decide all the man I can ever be.
Looking at the last 3 years like I did,
I could never see us ending like this.
Seeing your face no more on my pillow
Is a scene that’s never happened to me.
But after this episode I don’t see, you could never tell the next thing life could be

Do you know what it feels like loving someone that’s in a rush to throw you away.
Do you know what it feels like to be the last one to know the lock on the door has changed.

Do you know what it feels like loving someone that’s in a rush to throw you away.
Do you know what it feels like to be the last one to know the lock on the door has changed.

Do you know,
Do you know,
Do you know,

Do you know what it feels like loving someone that’s in a rush to throw you away.
Do you know what it feels like to be the last one to know the lock on the door has changed.

P/s ; i tried so much to talk to you but this is all i get. it hurts me so much. im sorry brother. =(

Mohamad Alif Bin Kasah.

Dady, Im so sorry dear...
I never think I would hurt you this much.
But, I want you to know.
Im just myself.
As you know, Im too ego.
I dont know how to decrease my ego.
I've tried.
Trust me!
And baby, I really miss you.
Really really miss you! ='(
There's nothing I can think of beside you.
You are needed in my life!
Yes you are!
Please dont leave me.
Dont leave me even a second.

Dady, I miss your laughs,
Your smiles,
Your voice,
Your talks,
Your bad mouth,
Your cute face,
Your kindness,
Your kisses,
Your hugs
And the best thing I really miss about you is your love.
Your love is so pure.
I never had any love like this.
You are so perfect to my eyes.

Baby, I cant list down all your goodness because there are so damn many.
Im so damn happy because I have you.
You just lighten up my life.
I've become a better person when im with you.
Ouh dear, you really did that.
You've changed me!
But still, I sometimes didnt care about your feeling.
I did what just come up on my mind.
Im bad girl.
But trust me.
Even I've done some bad things, my heart is still for you.
I love you so much.

Dady, please accept my apology.
I really need you.
Please come back to my life.
I need you!
I miss you!
I love you!
There's no one can replace you.
Trust me for once.
I will try harder to change.
Im so sorry my dear.
I did all theses messes.
Deeply from bottom of my heart, Im sorry! ;(

Nurul Hidayah <3 Mohamad Alif So Fucking Damn Much!

Tentang LELAKI & CINTA~~~

.:. declaration day .:.

LELAKI ; u , please jd milik i . i nk u . i syg u . i CINTA u . i trime u seadanye . jom kte kapel !

perempuan ; okey , i trime u . tp u kne taw i bnyk prangai burok . & gals sume sensitif taw . i ni lg lah .

LELAKI ; takpe syg . i phm . i akn jge u baek2 .

perempuan ; ok syg. i trust u .

.:. bulan pertama .:.

LELAKI ; syg , knp mke u mkin tk lawa ? jerawat sne sni . ape u mkn ? u neh , jge la baek2 mke u tuh . i syg u n mke u yg lawa tuh . tgok body tuh . mkin gmok . tu lah . asik makan makan makan . jge la body u tuh . gmok2 tk lawa taw .

perempuan ; alah syg . i ade allergic kot . btw , u dh taw kot i ni kuat mkn b4 kte kapel . ngade je .

.:. bulan kedua .:.

LELAKI ; u neh syg . i ckp pape mudah sgt nk trase . prangai tuh mcm budak2 . matang la sket ! ish !

perempuan ; syg , i kn dh gtaw i ni bnyk keburokn mse kte mula2 knal dlu n u ckp akn trime i seadenye . but now ?

LELAKI ; yelah . i mmg ade ckp cmtuh tp pk ah pasaan i jgk . u tuh ckp tk pna nk pk pasaan i .

perempuan ; hmm . yelah syg . i cbe .

.:. bulan ketiga .:.

LELAKI ; ko ni dh bape kli aku ckp ! cbe la jd matang sket ! nk bengang tk tntu psl ! aku kutok men2 je nk trase lbeyh lak ! mngade la ko ni ! ish !

perempuan ; ko dh taw aku cmneh tp still nk aku . aku ke ko yg bodoh ? eh , aku dh gtaw aku ni sensitif . ko tk phm ke sje wt2 tk phm ? eh , klu dh tanak aku tgglkn jela aku .

LELAKI ; ko tuh yg bodoh ! aku men2 je . aku kutok pon men2 kn . ko ni mmg kebudakbudakkn lah !

perempuan ; syg , jgn la cmni . im sorry ok ? please .

.:. hari2 dan bulan2 yg seterosnye .:.

- ape korg pk akn b'laku ? - lu pk la sndri ! - ouh , LELAKI ! -

..........................................................................................................

gahh~~~
i really really hate this situation !
LELAKI sume sme kn ?
mse nk tackle sume baek .
puji je memanjang .
but ,
ble dh dpt cmni lah .
tk kenang dek untong .
ouh , please lah .
smpai ble perempuan nk thn ?
pk la sket .
btw ,
i dont really mind actually .
tkde LELAKI lam idop pon takpe .


adios LELAKI ! ;)

My New Day Full Of Stress. I Hate It~~~

Lately I feel so stressed out.
Stress about everything...
About family, studies and love life...
But, I dont really know what am I thinking right now.
Its miserable..

Family ; There's nothing much that i think about my family. Its just Im the one who always made mistakes and was been scolded. Stupid me. Hmmm...

Studies ; Ouh, I love my studies thingy but Im too lousy about this thing. I made it just as simple as others can see. Cik Nurul, ko memang bengong n bongok sekali!

Love ; Em, I think Im too much into love now. Yes, I do love my boyfriend but I think I should do something else that more important than talk about love thingy. I mean STUDY. Ouh boyfriend, I hope u understand me. iLysfdm MOHAMAD ALIF BIN KASAH.

Hari Ini Saya BerBAHASA MELAYU. Saya Suka~~~

CINTA!
I minta maaf ouh sbb dh bnyk sgt wt u sakit hati.
I ni mmg gila taw.
Nsb u la dpt I.
Huhuhu..
I ske b'kwn..
I ske gelak..
I ske mnggedik..
I ske mnggatal..
I ske menggila..
Tp I nk u taw I tk pna lyn LELAKI laen cm I lyn u..
Dan I nk u taw u sorg je yg I syg & cinta sgt2.
CINTA, I milik u..
I nak kawen ngn u..
I nk idop ngn u jew..
Tolong cayekn I..
I akn cbe buktikan yg I serius ngn u..
I cintakan u CINTA!
Muahs!

~~~LovE Love LovE~~~

Love, you are the one for me.
You've lighten up my life.
You love me as who i am.
Love, please promise me you would never leave me.
And you will always love me.
Love, I wont forget you.
I just love you.
Just you my love.
Please just be mine and i will be yours forever.
I love you LOVE~~~

cik NURUL HIDAYAH <3 encik MOHD ALIF so much!
Yesterday, today, tomorrow and in the future.
I just LOVE you.

He Is My PAK CIK sygss. ;D

encik ALIF sygsss ♥♥♥

He is my PAK CIK?
Is it true?
Yes, it is true but he is not my biological PAK CIK. (fake PAK CIK lol)
Lalala~~~
He is nice, kind, handsome(kot) and crazy.
But, the most important thing is HE LOVES ME.
Wahwahwah~
Im impress.
Haha.
I wanna marry him.
I LOVE HIM so much! ^_^
That's all about him maybe.
See you guys in next notes.
Ngeee~~~

Thank You My Friends a.k.a My Groupmates~~~

Yes, I am the worst in our group!
Im the stupidest!
Im the laziest!
Thanks because let me in to this group!
Thanks because taught me what the teamwork is!
Thanks because gave me more experiences in partnership thingy!
Thanks for everything!
I appreciate it so much!
Thanks~~~

P/s : I hope next time I would not be your teammate again. I wont my stupidest and laziest make you guys get the low mark. I wish for it so much!

Sincerely ; Nurul Hidayah

To The BEST BESTFRIENDS~~~ :)

I used to love you a lot in the past. After some years we lost contact and we found each other in here (FACEBOOK). Im so damn happy because I do missed you a lot ; our memories together back then. But, because of the small matter that happened between you and my other friend made us back to the past. I felt lost. Im losing you. I just wished we could be like before. Really2 wished for it. But, now i realize. Life isnt always beautiful and wont just happen like we wish it to be. I have so many things that I really2 love and want to have in my life :-

1) my SWEETEST FAMILY
2) my BEST BESTFRIENDS
3) my FRIENDS
4) my BOOKS
5) my HANDPHONES
6) my CLOTHES
7) my SHOES
8) my MAKE UPS
9) my DVDS
10) and MANY MORE...

But, in here, right now I just wanna talk about my 2nd precious thing ; my BEST BESTFRIENDS! You are my BESTFRIENDS when I told myself, "THAT IS IT! SHE/HE IS MY BESTFRIEND! I LOVE HER/HIM!" ; although I dont have any approvals from you guys. ^.^ Plus, when I said you are my BESTFRIENDS, I do care a lot about your feeling, your life, your everthing and I LOVE YOU SO MUCH!. I swear! I dont lie! As we know, life wont always be like we wish it to be. And life isnt always full with joys. BESTFRIENDS, do you know my real feeling towards you guys? Do you guys know much about myself? How I felt when we met or going to meet? Do you guys know when Im sad and when Im not? Me, myself really2 try to understand you in and out although sometimes my predictions and actions are out or not even close. Hmm. But in the end I just could let you all make the decisions and decide what is wrong and right ; what is good or bad to you. And I just only could wish I hope you are happy my BESTFRIENDS. T.T

credit to ; YOU (if you read this I think you will know you are the one that Im talking about. iLy)

New Posts! ;)

All the new posts that I will post were copied from my notes in my Facebook Account.
Wish you guys would like it.
Thank you. ;D